onsdag 4 augusti 2010

Ytterligare en Göteborgtur

Vilken rolig dag idag med!! Älskar såna dagar.  Men om man aldrig hade dåliga dagar hade man ju inte uppfattat de Bra dagarna heller. Vaknade ju vid 5-snåret som vanligt, gick upp med Magnus och gick och la mig sedan och läste,skulle bara sova en stund till, men det blev ingen liten stund, utan en lååång, ända till 9.30.
Jag som hade tänkt hinna göra så mycket.
Jag rusade upp, fram med dammasugaren, ner med torr tvätt, upp med blöt tvätt. I ett nafs blev allt städat.
Blev bjuden på frukost hos min vän Anki, har inte setts på super länge, så det var riktigt mysigt.

Kl 12 ca bar det av till Göteborg där jag träffade en gammal goding och hennes familj. Jättemysigt det med, Vi ses nästan aldrig,men ändå är det som vi känner varann och träffades igår. Blev bjuden på middag.

Sedan bar det av till brorsan och hämtade Jojje. Han har varit där sedan igår, och de hade haft det jättekul. Gått till Ostindefararen och kikat runt där inne. sjöfartsmuseét idag, ätit på vietnamesisk restuarang. Tjohoo, vilket ös. Sedan har ju kusinerna fått träffas lite längre stund oxå.  När jag kom till brorsan idag, blev jag bjuden på middag även där, men det fick räcka .  Ser ju ut som en tunna redan och värre om man snart blir som två!!

När ´vi kom hem till Munkedal igen kändes det underbart med ren lantluft och tyst runt om oss. Blir galen på allt oväsen i Götet. Tala på stress och tinnitus, för att inte tala om alla stackars barn med ADHD, det måste kännas hemskt.

Jaa, jag kände mig helt slut, som en hel arbetsdag fast jag bara latat mig, det bar då så småníngom ut till Blå boden och där blev jag sittandes ett par timmar.
Magnus och Edwin var ute i skogen och plockade svamp, MÄNGDER, mindre kul att rensa, men nu är det gjort och sängen väntar.
GOD NATT mina kära vänner...

Inga kommentarer: