torsdag 10 mars 2011

En annorlunda torsdag

Ja, idag är jag inte på jobbet som jag brukar då jag sitter och myser med Jonathan som har feber.
Men det är faktiskt ganske hög mysfaktor då det är oväder ute, med snöblandat regn och blåst. Katten ligger och spinner och kaffedoften sprider sig. Det som är mindre mysigt är min rygg som jag precis hade fått bukt med efter min vurpa på isen för snart 2 veckor sedan.  Igår var det dags igen, fast jag hann aldrig ramla ända ner till marken, men ett hastigt ryck blev det. Kände inget större då , men desto mer idag. Fy fanken vad ont det gööör. JJJJ ...... vinter!!!! Hatar skiten nu!!

Nu får jag försöka att städa här, dammtussarna dansar och snusket frodas. Det är inte välkommet, jag får ta tag i det. Sedan är det cardmaking på HÖÖÖG nivå som gäller. Har tre kort till imorgon att få klara. Jättekul när mina kolleger vill beställa. Har en hel hög att göra fram till juli. Jag ska få tummen ur och lägga ut lite av det jag gör tänkte jag.


Usch texten blev som en kratta, men det får bli billiga kort för dem som ska köpa dem.

Några timmar senare, känner mig riktigt trött fast jag inte jobbat. Men dagen har jag varvat med att ta hand om sjuklingen , städat, lagat mat och gjort mina tre kort.

                                          GGGRRRR, först så nöjd, och sedan hysterisk för som ni ser är
                                           siffran och å r, helt konstigt och kladdigt. Kan ju då bero på att jag
                                         givetvis puttade till sticklesflaskan som rullade över alltihop!!!!

               
                                           Insidan syns inte så bra här, ska vara ett svagt rosa papper inuti, baksidan på  
                                            pappret framtill.

                                         3:e kortet, blev jag mest nöjd med.  Tyvärr syns inte färgerna jättebra, men jag
                                        älskar ju denna serien....


                                      
                                        Insidan på det 3:e kortet, lite tråkigt kan jag tycka men inspirationen
                                        var borta. Eftersom jag ska ta med till jobbet imorgon är det ju bara att köra på
                                       istället för att lägga undan det och fundera lite.



                                              En av mina favvis layouter som jag är riktigt nöjd med.
                                             På bilden är det min brorson.

                            Här är min dotter Nathalie som befinner sig i Thailand på resa med sin pappa.




Men åh, ser ni som texten ser ut, skulle in och fixa detta men det funkar ju inte som jag trodde... Ni får stå ut...blir väl bättre nästa gång hoppas jag.
Nu är det färdigscrappat och färdigbloggat.
 
See You!!!
 
       



                                      

3 kommentarer:

Anita/AniLi sa...

Fina kort du gjort!
Ville också tacka dig för din gulliga kommentar inne i Vilda bloggen!
Kram Anita

I ett hus vid vägens slut... sa...

Åh tack, har varit himla dålig på att uppdatera bloggen...tyvärr.Men hade tänkt skriva imorgon om jag hinner. Ha det gott.
Kram

Tesa sa...

Tack! Kul att du gillade clean and simple kortet:)
Glad Påsk
Kram Tesa