måndag 12 juli 2010

Lördag 10 juli-10

Soligt och varmt.

Hade svårt att komma till skott med något vettigt. Magnus var ute och grävde för att få ner brunnen för avloppet hela dagen. FYY vad jobbigt och hålla på med det i denna värmen.

Jag ringde och frågade K om vi kunde åka till Sannesjön och fika och ungarna kunde bada, javisst det kunde gå för sig. Tanken var ju att Edwin och Jonathan skulle följa med ,men Edwin åkte ut med Tobbe och hans fam med båten. Istället följde Emma med.
Åh så kul vi hade. Jag och K har ju alltid kul och klumpiga är vi. Priset togs nog när jag diskret skulle byta om efter badet, till torra kläder. Oj vad vi stred med detta och det var VI!! Normala människor bytar ju om smidigt, men det var inte så smidigt den här gången. Jag har ju inget flyt i detta eftersom det händer väldigt sällan för min del att jag badar. Ja herregud som det blev....hela stranden fick ju något att glana på, men till slut gick det, K drog i ena delen av handduken och jag i den andra. Diskret blev nog allmän show. Priset av allt var när K senare kläcker ur sig att "där finns ju omklädningsrum"!!! "Tack K för att du talar om det nu" , sa jag och tänkte ännu mer på hur roligt runt om oss på stranden måste haft...ler av bara tanken som vi skrattade under detta stackars ombyte.

Ungarna badade och då klädde smidigt om efteråt då vi fikade med jordbubbar och risifrutti.

På kvällen grillade vi och åt ute, härligt! Såg på film "Shutter Island" men den orkade jag inte med. Gick upp i lugn och ro istället och pillade med datorn och låg och läste.

1 kommentar:

Peacerosen sa...

Haha! Låter som om Ni verkligen roade en hel strand med halvslöa badare!!

Men va fasen....folk kan minsann behöva dra på smilbanden ibland!

Roligt ska det bli att ses i morgon!
Tar du med lite scrapgrejer om lusten till detta kommer?
Lim, skärmaskin och "sånt där" har ju jag, så du får gärna använda det!
Men om du vill ha något foto eller typ spånt får du ta med dej....(:

Kram!
Ses i morr´n!
"Stigbert"