fredag 20 augusti 2010

Mysmorgon med en jättego´Selma!!

Jättemysig morgon, Selma har varit hur gosig som helst men varför ska just jag få en sån fruktansvärt ofräsch katt. Hon luktar skit så det osar, jag sa till henne att tvätta sig och då bara hon tittade på mig, gick bort och la sig på sin plats och tro det eller ej, men katten tvättade sig!!! Sen kom hon tillbaka, men jag tror hon fusktvättade runt om, bläää Stinkis borde hon heta istället.

Nu sitter jag här och är en lite löjlig för Edwin ska åka till Örebro idag och bada. Jag ni läste rätt, han åker till Örebro 30 mil för att bada i ett badhus!!! Måste vara ett väldigt speciellt badhus. JAja, han behöver komma ut pojken och se sig om. Men jag tänker ju alltid att "Hjälp tänk om han halkar och slår i huvudet i golvet, eller dyker på fel sätt" Ja ni vet hur man ser alla hemska saker framför sig. Jag har inte brytt mig så mkt tidigare, men när ungarna åker långt med andra personer blir jag så där tetig och fantiserar det värsta senariot framför mig med krockar o dyl.

Jaja, det går säkert bra!! Nu ska Jonathan och jag EV åka och bada på Tumlaren. Måste bli bättre på att han ska få träna sina simkunigheter. Han vill så gärna gå en jollekurs nästa sommar.
Återkommer senare.

Nu är det senare, hemma från Tumlaren med Jojje och Emma(faster). Oj vad duktiga de var. Jonathan simmade 225 m, vilket han aldrig gjort förr.
Nu sitter jag här i soffan lika slut och trött som aldrig förr, jag som hade tänkt scrappa och bara njuta. Jag blir alltid helt slut i badhus. Men jag simmade faktiskt oxå, hela 250 + det som Jonathan simmmade. Lite duktig har jag varit. Var t o m ute på en promenad innan vi åkte med extra vikter runt vristerna så det skulle ge lite extra. Därför kände jag att jag verkligen kunde njuta i Boden i em. Ska bara ringa K och prata klart, storgubben och lillgubben är på auktion nu, åh så skönt INGEN hemma!!! Då gäller det att skynda sig och göra allt det man vill göra i lugn och ro.

Väntar in familjen, Kerstin och hennes man har varit på Klevavägen, mannen på auktion och Kerstin oxå för den delen, men  för Kerstin blev det en bekvämare variant med mjuk soffa och datorn framför och in på Tradera!!! Mycket roligare auktion. Nu har vi varit ut till Boden och härjat runt.
Edwin lär ju inte komma hem förrän närmare nattetid då han hörde av sig vid 19.tiden och de då skulle åka. Han hade haft det jättekul verkligen!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Känner såååå väl igen mej när Du beskriver Din oro över allt som KAN hända.

-Quack, quack, sa ankmammorna....

Men nog är det ändå liiite normalt att oroa sej över det käraste man har???

Man måste ju släppa lite på "tyglarna" ibland och låta dom "leva", men FAAAAAN va svårt det är ibland!?!?

Hoppas att Du och Jonte får en mysig dag i alla fall!
Och att Du kan slappna av och ha skojsigt själv också!

Ta dej en badring och ligg där i vattnet och guppa och bara njuuut!

Hälsa Jonathan att han inte ska glömma att tjata på sin Mamma om en liten kissunge till!
Som kanske luktar bättre????
*asgarv*

Kram på´re tok-Fia så hörs vi!
j.son

I ett hus vid vägens slut... sa...

Dagen blev jättebra med Jojje i badhuset, han simmade 225 m.

En ny katt GÄRNA, men inte så länge vi har Stinkis....blir för mycket jobb.

Kände mig som en riktig quack-mamma imorse.