onsdag 18 augusti 2010

Ytterligare en härlig dag....

Japp, nu är jag i sängen igen efter att jag känner att denna dagen verkligen varit fulltecknad,men bara med roliga saker....först det som faktiskt inte var ett dugg roligt , nämligen promenad, bara ett måste. Men det gick ju ändå.

Jag fixade käk till ungar och hängde upp tvätt , packade bilen full och in mot Lerbomotet och till höger....Härligt härligt, fika, scrappade. TYVÄRR hade jag inte tid längre än till 15:(

Hem och mötte upp en gammal goding och hon följde med hem, åt middag och tjatade lite grann. Åkte och satte oss vid Kaserna här i M-dal och pratade och pratade och pratade.....

Nu är jag helt slut!!! Hoppas denna natten kan blir BRA, är så j....trött på alla äckliga djurskitar utanför som bara väsnas, rådjur som parar sig och ylar, äckel, de borde kastreras  djå de bara sprider fästingar, förstör trädgårdar för folk som har blommor osv!!! Fula är de oxå!!  Ugglor som skriker och fula duvor som stör....

Imorse jagade jag 2 getingar mitt i gryningen, ÅÅÅÅHHHHHH vad jag är trött på sommaren!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OCH alla vidriga bruna nattfjärilar som går till attack....

Ja på tal om getingar, Magnus anfallen av getingar nu ikväll 3 stycken på en och samma gång!!!!!!!! Han klippte gräset och såg ej getingboet, fyyyy. Han är ju allergisk oxå!! Som tur var hade han blåbyxorna på sig, så de hann ej sticka så mycket och det gick bra!!! En annan gång blev han bistucken och blev jättedålig. OCH kom oxå på att han blev attackerad att säkert 40 fästingar på armen på en och samma gång idag. JÄtte äckligt, det var precis som fästingbebisar, tydljusligen så har de ett speciellt namn, men jag kommer inte ihåg det.  Stackare får jag väl säga!!

3 kommentarer:

Peacerosen sa...

Men SOFIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte kan du säja så om skogens alla vackra djur!?!?!??

Haha....men jag kan inte annat än att skratta åt dina vansinnesutbrott på alla fyrbenta, flygande, surrande och jäkliga kryp...*flinar bara liiite*

Har sällan mött en så RAK och RAKTPÅSAK-TJEJ som Du och det är så skönt att veta var man "Har dej".
Inget knusslande, inga omsvep, inga "ytligheter"....

Pang på rödbetan bara!
Håll i Er! Här kommer Sofia!

Go girl!!

Kram, Jenny.

Och kul var det i alla fall även om det både var "rörigt" stundtals, och tiden var knapp!

Ses i mörr´n!!
Bamse hälsar!
(Haha......)

Peacerosen sa...

Förresten!
Tror Du glömde en liten "guldfärgad" sax här på bordet!

Den ligger i "min lilla rosa" nu!

Ska försöka komma ihåg den till i morgon.....

Svejs!

I ett hus vid vägens slut... sa...

JOOOOO JENNY, jag kan visst säga så om alla läskiga saker i skogen.
Men jag föredrar ju skogen före sta´n iaf. Gillar bara katter, så det så.....